Trăistaru a terminat al treilea în Campionatul European de Supermoto!
Sorin Trăistaru powered by MSPORT1.COM a avut parte exact de situaţia pe care incerca sa o evite în ultima etapă a Campionatului European de Supermoto. Pilotul arădean s-a confruntat cu o problema tehnică majoră în prima manşă de la Plevna, ultima a sezonului. “Etapa nu a început prea bine pentru mine. În calificari am mers pe nişte pneuri uzate, bugetul fiind limitat, şi a trebuit sa scot în condiţii de siguranţă un timp decent pe tur, am obţinut un locul şapte în clasamentul combinat SOpen şi S3. În prima manşă de concurs, deja din tururile de încălzire am simţit că pe trenul faţă ceva nu este în regulă. Nu puteam însă abandona, daca nu parcurgeam nici un tur în cursă, riscam să nu fiu deloc clasificat. Am plecat aşadar la start si după prima săritoare era clar ca nu voi putea duce cursa până la capăt. Am parcurs două tururi în prima manşă, apoi motocicleta KTM 450 SMR efectiv s-a desfăcut. Ulterior aveam să constat că axul de la jugul ce ţine suspensia faţă se fisurase”, spune Trăistaru.
Deşi prima cursă s-a dovedit a fi un coşmar, campionul României la Supermoto a fost clasificat al şaptelea la clasă, obţinând 14 puncte faţă de cele 20 ale rivalului său pentru locul trei la general, macedoneanul Ivceski. Aşadar, acesta din urmă recuperase şase puncte faţă de pilotul arădean, dar mai avea nevoie de încă opt în manşa secundă. Pauza dintre manşe avea să fie o cursă contra cronometru pentru a repara motocicleta KTM, astfel ca “Ariciu” sa poata lua startul.
“Îi mulţumesc pilotului bulgar Georgiev care mi-a împrumutat o piesă necesară reparaţiei. Nu a fost o piesă compatibilă până la urmă dar am reuşit o adaptare. Inevitabil, în manşa a doua aveam nevoie să gestionez ecartul de puncte fără a căuta un rezultat anume. Am venit pe locul cinci, din nou cu nişte pneuri destul de uzate, imediat dupa Ivceski, pierzând doar două puncte şi salvând locul trei la finalul campionatului”, continuă Trăistaru. 143 puncte faţă de cele 137 puncte, adică o diferenţă de şase în favoarea pilotului arădean, care obţine cel mai bun rezultat internaţional, după ce sezonul trecut terminase al cincilea in acelaşi Campionat European. Dacă obiectivul european a fost atins, în Campionatul Naţional, paradoxal, acesta pierde poziţia de lider.
“Etapa de la Plevna a contat şi ca rundă intermediară de campionat naţional. Din păcate, în competiţia internă, daca nu treci linia de finish se consideră abandon. Drept urmare, acest lucru m-a retrogradat pe locul secund la general. Fiind puţini concurenţi, un abandon te penalizează enorm. Rămâne de văzut daca voi putea recupera în etapele care urmează, eu voi da totul şi doresc să o fac şi pentru partenerii şi sponsorii mei, Compas Arad, Axum Comp, Metalcomp, Consiliul Judeţean Arad şi MSPORT1.COM, cărora doresc să le aduc în acest sezon încă o bucurie. Mulţumesc pe această cale şi mecanicului meu precum şi tuturor fanilor din România care au urmărit campania mea europeană. Mulţumesc şi presei care m-a ajutat să ajung în atenţia iubitorilor de sport, pentru mine contează foarte mult!”, concluzionează Sorin Trăistaru.