Conducerea AFC UTA atacă la rupere asociația suporterilor: ”De aproape un an dezinformează agresiv, nu dețin dreptul de comercializare a mărcii UTA!”
Conducerea AFC UTA, în frunte cu șeful de facto Alexandru Meszar, iese la atac la început de an, cu acuze furibunde asupra celor de la Suporter Club UTA. Cei din conducerea clubului vorbesc din nou despre dezbinare, de imagine și de dezinformare. Mai mult, AFC UTA susține printr-o informare postată pe site-ul oficial că Suporter Club UTA nu deține dreptul de comercializare a mărcii UTA și, cităm, producția sau comercializarea produselor cu marca UTA fără acordul scris al conducerii clubului se consideră contrafacere (infracțiune) și este sancționată conform legii mărcilor. Vă reamintim că pe 15 noiembrie 2022, în cadrul Adunării Generale Extraordinare, SCU a decis retragerea dreptului de comercializare de către club a produselor inscripționate cu marca UTA, marcă ce se află, conform celor de la asociație, în proprietatea Suporter Club UTA.
Meszar a avut la dispoziție două luni pentru a lichida stocurile, acesta fiind termenul limită acordat de suporteri, doar că iată, cu trei zile înainte de expirarea termenului, vine o replică dură. Așadar, se joacă tare și la rupere, rămâne de văzut reacția celor de la SCU. Până atunci, vă redăm informarea celor de la AFC UTA:
”Asociația Suporter Club UTA Arad, de aproape un an de zile, dezinformează agresiv publicul și propriii membri cu scopul de a discredita conducerea clubului UTA și a dezbina opinia publică arădeană interesată de echipa-simbol a orașului în încercarea de a facilita o preluare forțată a clubului. Din păcate, această campanie a prejudiciat imaginea clubului, iar efectele ei s-au resimțit în mod negativ și pe plan sportiv.
SCU, prin diverse acțiuni cum ar fi ședințe, comunicate, scrisori, dar nu numai, anunță că retrage clubului dreptul de a folosi marca UTA în scop comercial, cu scopul de a aduce stafful care administrează și activitatea echipei de fotbal în imposibilitatea de a desfășura activități comerciale în acest sens. Uită însă să precizeze că SCU nu deține și nici nu a deținut vreodată acest drept, altfel spus acțiunile sale sunt doar simplă propagandă în încercarea de a dezorienta publicul larg, neinformat.
Discutând din perspectiva protecției unei mărci, SCU deține doar o singură clasă pentru marcă, clasa 41, cea care o autorizează doar pentru activități sportive și culturale. Activitățile comerciale la care se referă SCU sunt încadrate în alte clase de protecție, clase care nu sunt incluse în sfera de protecție a mărcii pe care SCU o deține la OSIM. Activitatea de comerț cu produse se încadrează în clasa 35, iar vânzarea de produse sub marca proprie se încadrează în clasa în care se regăsește produsul respectiv (de exemplu – echipament sportiv – clasa 28, îmbrăcăminte – clasa 25, genți – clasa 18 etc.).
În schimb, clubul UTA este licențiat pentru mai multe clase, inclusiv pentru clasele 18, 25, 28, 35 sau 41.
În concluzie, SCU a înșelat și înșală în continuare publicul și propriii săi membri susținând că deține drepturile comerciale (o exprimare destul de vagă) asupra mărcii UTA. Drepturile comerciale, în sensul la care se referă SCU, pentru marca UTA le deține exclusiv clubul. Drept consecință dorim să clarificăm acest aspect: producția sau comercializarea produselor cu marca UTA fără acordul scris al conducerii clubului se consideră contrafacere (infracțiune) și este sancționată conform legii mărcilor.
Clubul deține în mod exclusiv licențele mărcii UTA prezentate mai sus datorită gestului domnului Costea Călin, cel care a cedat aceste drepturi clubului nostru gratuit, fără nicio pretenție. Pe această cale îi mulțumim.
În încheiere vă informăm că în ultima perioadă SCU a ”sprijinit” clubul cu o serie de reclamații la toate autoritățile și organele de control. Precizăm că toate controalele care au fost finalizate până în prezent s-au terminat favorabil pentru UTA, fără să fie luată vreo măsură împotriva clubului, a vreunui membru sau a vreunui angajat.
Conducerea AFC UTA Arad
Societate Civilă de Avocați GRECU ȘI ASOCIAȚII prin Av. Bogdan Bularda”