Românii mănâncă nesănătos și nu fac sport! Iată la ce sunt aceștia predispuși

Românii mănâncă nesănătos și nu fac sport! Iată la ce sunt aceștia predispuși
0 comments, 07/08/2019, by , in Alte sporturi, Atletism

Românii încep să aibă din ce în ce mai mari probleme de sănătate din cauza obezității. Un studiu efectuat anul trecut arată că 4 din 10 români sunt spraponderali, iar 1 din 10 se încadrează la categoria obezi. Partea proastă este că obiceiurile nesănătoase ale părinților sunt preluate și de copii. Iar statisticile sunt din ce în ce mai îngrijorătoare. 

Obezitatea infantilă, o problemă tot mai mare

România ocupă locul al doilea în Europa în ceea ce privește obezitatea infantilă. Cel puțin asta spune ultimul studiu efectuat anul acesta de Asociația Pro Consumatori, care scoate în evidență și faptul că cetățenii români nu obișnuiesc să citească etichetele alimentelor pe care le consumă. Iar mâncărurile destinate copiilor nu sunt lipsite de E-uri și alte substanțe care produc adevărate dezastre în organismul uman.
În cadrul unei campanii de informare și educare desfășurată la începutul acestui an, au fost analizate 35 de produse pe bază de lapte, destinate copiilor. Analizele au scos la iveală faptul că anumite sortimente de brânză conțineau soluție de dezghețare a drumurilor, dioxid de titan, peste 9 aditivi sau aveau mai mult de 300 de kcal per 100 de grame/produs. Iar un copil hrănit des cu astfel de alimente va avea de suferit, spun specialiștii.

Peste 60% dintre români nu practică niciodată sport.

Obezitatea este asociată cu multe boli, precum cele cardiace, diabetul de tip 2, anumite tipuri de cancer, boli endocrinologice și multe altele. Iar medicii afirmă neîncetat că este mult mai ușor să previi decât să tratezi! Faptul că peste 60% dintre români nu practică niciodată sport, spune, însă, multe despre viitor!

În cazul în care nu suferi de o boală care să fie responsabilă pentru surplusul tău de greutate, iată la ce trebuie să fii atent pentru a nu ajunge în categoria: “obez” sau “supraponderal”:

Fă sport în mod regulat, mergi pe jos, urcă pe scări și evită lifturile. Dacă stai foarte mult la birou, ridică-te de câteva ori într-o oră și fă câțiva pași. Ai grijă să alegi încălțări comode, pentru că, de multe ori, pantofii incomozi te determină să stai mai mult pe loc sau să alegi mașina, în locul unei plimbări. Încălțămintea din piele naturală este cea mai potrivită, iar pantofi de bărbați, dar și de damă, foarte comozi pentru mersul pe jos, pot fi cumpărați de pe internet, la prețuri accesibile. 

Trebuie să știi, însă, că un pic de mers pe jos până la magazinul din colț nu este suficient. Mai ales odată cu înaintarea în vârstă, când  trebuie să ai mai multă grijă de tine și să te orientezi către un sport pe care să îl practici cu plăcere. 

 

Mănâncă  sănătos și organizat. E cam greu în ziua de astăzi să consumi alimente sănătoase, pentru că nu prea mai ai de unde le cumpăra. Cu puțin efort, însă, o să reușești. Măcar să nu cumperi “monștri alimentari”. Iar pentru asta este necesar să citești etichetele produselor. Apoi, va trebui să îți organizezi mesele astfel încât să nu ronțăi tot felul de prostii care să scadă apetitul pentru 15 minute, apoi să cauți din nou ceva de ronțăit. Rămâi la cele 3 mese principale și dacă îți este foame apelează la legume, pe post de gustare. Un morcov, de exemplu. Dacă te confrunți cu probleme de greutate, cel mai bine ar fi să consulți un nutriționist bun, care să îți facă o dietă personalizată, bazată pe alimentele care îți plac. Un specialist va ști să facă un plan alimentar chiar și pentru un copil. Astfel încât acesta să îl poată respecta și să scape de kilogramele în plus. 

 

Renunță la fumat și la dulciuri

Tutunul, pe lângă faptul că îți dă dependență și te îmbătrânește înainte de vreme, îți poate crea numeroase probleme de sănătate. De la boli cardiace și de circulație, până la diferite tipuri de cancer. Ar fi bine să începi să te uiți atent la fotografiile lipite pe pachetele de țigări, înainte să hotărăști să aprinzi una. Cât despre dulciuri, știi, desigur, că   nu sunt sănătoase, iar dacă chiar nu poți să le eviți, ar fi minunat să le consumi cât de rar se poate. În alimentația copiilor trebuie să introduci zaharuri, dar nu în cantități mari. 

Așadar, ține cont de faptul că sănătatea este cea mai importantă, ai grijă de tine și de familia ta. Copiii, de cele mai multe ori, fac ceea ce văd la părinți, și nu ceea ce le spun părinții! 

sursa fotografii: https://www.shutterstock.com

 

About admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *