5 metode simple de a te menține în formă tot timpul anului

5 metode simple de a te menține în formă tot timpul anului

Oamenii tind să caute metode de slăbit și exerciții de menținere în formă atunci când se apropie vara. Motivul, de cele mai multe ori, este faptul că în acest anotimp se pleacă în cele mai multe concedii și toată lumea își dorește să aibă un corp de invidiat, cu un aspect sănătos. 

Dacă te numeri printre acele persoane care își doresc să se mențină în formă tot timpul anului, atunci vei găsi mai jos 5 metode ușoare pentru a-ți îndeplini obiectivul. 

5 pași simpli pentru un corp sănătos 

  1. Instalează-ți o aplicație de exerciții sportive

Primul pas pe care îl poți lua în calcul, care este de altfel și cel mai simplu, este să îți instalezi o aplicație cu exerciții sportive. Începe cu mișcările de bază, de la nivelul cel mai de jos, după care poți urca încetul cu încetul gradul de dificultate.  

Există multe aplicații gratuite care îți oferă programe de exerciții simple sau dificile, în funcție de preferințe, pentru fiecare grupă de mușchi.  

  1. Comandă-ți câteva accesorii sportive pentru acasă

Majoritatea oamenilor invocă lipsa de timp când își motivează lipsa de activitate fizică. Pentru a evita căderea în această capcană, poți intra oricând pe www.decathlon.ro și să îți cumperi câteva lucruri la prețuri extrem de mici. 

 

Câteva gantere sau greutăți ajustabile, o saltea de sport și o bandă rezistentă pentru exerciții de forță sunt mai mult decât suficiente pentru a te menține în formă, chiar la tine acasă. 

  1. Ține fasting intermitent (post pe durata unui interval orar regulat) 

Fastingul intermitent este o metodă foarte bună de a-ți controla alimentația, bazându-se pe a mânca doar într-un anumit interval orar, într-un mod regulat. De exemplu, poți alege să mănânci oricând pe durata unei ferestre de 10 ore, iar în celelalte 14 ore să faci fasting (post negru), adică să nu consumi nimic. 

Deși poate părea o metodă drastică, ea nu este nici pe departe atât de restrictivă pe cât pare. Odată ce vei încerca să mănânci doar într-un anumit interval orar timp de o săptămână, vei vedea cât de ușor îți va fi să respecți programul pe care l-ai stabilit. 

Fastingul oferă numeroase beneficii pentru sănătatea ta fizică, dar și psihică, îmbunătățind metabolismul persoanelor care își respectă programul impus. 

Înainte de a te apuca de acest stil de viață, nu uită să te consulți cu un medic specialist sau cu un nutriționist.   

  1. Aplicații care îți numără caloriile 

Una dintre cele mai simple metode de a te menține în formă este să ai grijă la aportul caloric zilnic. Poți găsi foarte multe aplicații care îți vor spune câte calorii au toate produsele și mâncărurile, per 100 de grame, iar tot ce trebuie să faci tu este să introduci aceste date în aplicație și astfel vei vedea cât consumi în fiecare zi. 

În funcție de ce rezultate îți dorești să obții, va trebui să îți introduci în aplicație greutatea și înălțimea, iar aceasta îți va sugera câte calorii trebuie să consumi pe zi pentru a ajunge la forma fizică optimă. 

  1. Ieși la alergat 

Alergatul nu costă nimic și este extrem de sănătos. Nu numai că vei scăpa de kilogramele în plus, dar îți vei îmbunătăți și circulația sângelui, lucruri ce vor duce la creșterea rezistenței organismului la efort fizic. 

 

Tot ce trebuie să faci este să îți pui niște pantofi sport în picioare și să ieși afară la alergat. Fie că faci jogging prin parc, fie că doar dai câteva ture de cartier, acest gen de mișcare îți va da o stare de bine pe întreaga durată a zilei. 

În sezonul rece, când nu poți face mișcare în aer liber, este recomandat să folosești o bandă de alergat.

Sportul înseamnă sănătate și nu degeaba spuneau romanii “Mens sana in corpore sano”, care înseamnă “Minte sănătoasă în corp sănătos”.  

  

 Sursa Foto 1: Shutterstock.com 

 Sursa Foto 2,3,4: Storyblocks.com 

About admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *